Training Target

Trainingurile Target sunt o adevărată experiență și se pot desfășura în varianta simplă sau complexă.

Programele TARGET simple sunt personalizate fiecărei companii, cu focus pe o singură compentență. Conturul pe care ele îl iau este puternic influențat de partenerul nostru. Suntem de părere că un training customizat, care vine după o analiză atentă a nevoilor de formare, discuții prealabile cu managementul și/sau participanții va da întotdeauna cele mai bune rezultate.

Programele TARGET complexe (maxim 1 an) sunt programe menite să urmărească dezvoltarea asistată a unei populaţii atent selecţionate, pe mai multe competenţe, stabilite împreună cu managementul şi integrate într-un program restrâns, ce cuprinde:

  • modul de training – pe competenţa/competențele ţintă (durată cuprinsă între 1 și 3 zile)
  • proiect – pentru aplicarea în practică a ceea ce se dezvoltă în training

Tematica fiecărui modul de training va lua în calcul particularitățile, caracteristicile și nevoile de dezvoltare ale populației țintă. Mai jos puteţi parcurge câteva propuneri de tematici PRO EXPERT, urmând ca, în funcţie de solicitări, să fie abordate şi alte domenii de interes:

  • Leadership: Orice organizație, departament sau echipă are nevoie de un conducător, de o persoană pe care să o poată urma, în care să aibă deplină încredere și care să faciliteze relațiile între indivizi. O persoană care să manifeste capacitate de decizie și acțiune și care să arate oamenilor drumul spre mai departe! Dacă vreți ca organizația dvs. să fie o sinergie de lideri eficienți, nu doar de simpli manageri, acest program de instruire poate fi un început.
    Dintre aspectele tratate:
    • Manager vs. lider
    • Modele ale conducerii
    • Tranzacțional vs. transformațional în leadership
    • Caracteristicile unui lider de succes
    • Putere și influență
    • Conducerea schimbărilor pozitive
    • Liderul ca facilitator pentru dezvoltarea subordonaților
  • Construirea și conducerea echipelor: In aproape orice activitate, rezultatul final este rodul efortului comun. Suntem conștienți că o echipă bine construită poate obține rezultate superioare în raport cu munca individuală. La fel de adevărat este că sunt și situații în care munca în echipă nu e cea mai bună formulă. Dacă vreți ca oamenii să fie capabili să construiască echipe adevărate, să știe ce rol să își asume, cum să împartă sarcinile, cum să rezolve conflictele, cum să nu cadă în capcana diferitelor fenomene de grup, acest program poate fi un instrument-suport de succes.
    Dintre aspectele tratate:
    • Echipă vs. grup
    • Liderul și echipa
    • Caracteristicile unei echipe eficiente
    • Construirea echipelor performante
    • Stadiile dezvoltării unei echipe
    • Stilul de conducere și nivelul de dezvoltare a echipei
    • Obstacole în calea performanței echipei
  • Managementul proiectelor: Munca desfășurată de oameni în organizație poate lua diferite forme, de la lucrul individual, la munca în grup, poate angrena departamente sau chiar divizii. Cu cât nivelul de complexitate crește, cu atât se simte nevoia unei abordări mai structurate de tipul managementului de proiect. Când sunt parte dintr-un proiect oamenii se confruntă de obicei cu abandon, neîncadrarea în termene, depășirea resurselor alocate, relaționarea deficitară în echipă, selectarea variantelor satisfăcătoare, și nu optime de acțiune etc. Acționați proactiv și învățați oamenii ce înseamnă un management eficient al proiectelor. Dacă puteți, de ce să nu le oferiți șansa de a transforma fiecare proiect finalizat într-un succes?
    Dintre temele tratate:
    • Tipuri de proiecte
    • Trade-off în proiecte
    • Ideea de proiect
    • Planificarea în proiecte
    • Execuția și controlul
    • Finalizarea proiectelor
    • Echipa de proiect: managerul de proiect și oamenii săi
  • Comunicare: Transmiterea informației se face în cea mai mare parte prin limbaj. Indiferent că ne place sau nu, conversațiile fac parte din viața noastră. E vital pentru noi ca indivizi, dar și pentru organizație, să comunicăm eficient. Obiective, informații, norme, proceduri, decizii, toate trebuie să circule orizontal și vertical. Cu toate că poate părea ceva banal, de multe ori oamenii se confruntă cu blocaje, neînțelegeri, dificultăți în transmiterea unui mesaj. Urmând acest training, participanții vor afla care sunt tainele unei comunicări eficiente, indiferent de contextul în care aceasta are loc, cum să asculte și să se facă ascultați, cum să ofere și să primească feedback etc. În câteva cuvinte: să știe să comunice eficient pentru a înțelege și a fi înțeleși.
    Dintre aspectele tratate:
    • Comunicarea verbală și nonverbală
    • Ascultarea activă
    • Feedbackul
    • Formularea întrebărilor
    • Pasiv, asertiv, agresiv în comunicare
  • Negociere: Negocierea reprezintă procesul prin care încercăm să obţinem „ceva”. Acest ceva poate lua forme diferite de la: bani, produse, servicii, termene, concediu, postul urmărit la TV, o seară în oraş... Gândind astfel, putem spune că… aproape orice e negociere! Un schimb. Ceea ce contează însă, în acest schimb, este cu ce ne alegem în final. Trainingul de negociere îi va învăţa pe participanţi, prin multiple aplicaţii şi jocuri de rol, cum să facă faţă situaţiilor neaşteptate, elementelor surpriză, partenerilor dominanţi, cum să-şi construiască o strategie de negociere, ce tehnici să aplice, cum să devină negociatori redutabili.
    Dintre aspectele tratate:
    • Etape în negociere
    • Stilul personal în negociere
    • Strategii de negociere
    • Gestionarea eficientă a tehnicilor de negociere
    • Conflictele în negocieri
  • Managementul conflictelor: O organizaţie înseamnă: interese diferite, păreri diferite, joburi diferite, într-un cuvânt persoane diferite, dar care lucrează în acelaşi mediu ore bune pe zi. Oriunde există alegere există şi cale liberă pentru un potenţial conflict. Cel mai important este ca oamenii să ştie ce să facă pentru ca acesta să nu capete proporţii necontrolate şi să nu le afecteze performanţa în muncă. Reprimarea şi înăbuşirea conflictului nu este întotdeauna cea mai bună soluţie. O gestionare eficientă va duce la eliberarea tensiunilor acumulate şi la restabilirea unei atmosfere de lucru guvernate de detaşare emoţională, respect şi înţelegere reciprocă.
    Dintre aspectele tratate:
    • Surse de conflict
    • Tipuri de conflicte
    • Efecte pozitive şi negative în urma conflictelor
    • Strategii în managementul conflictelor 
    • Rezolvarea conflictelor interpersonale prin colaborare
  • Abilități de prezentare: Susţinerea prezentărilor a devenit o activitate comună, întâlnită de aproape oricine în mediul său de lucru sau de afaceri. Întrebarea este: Sunt oamenii capabili să susţină prezentări de impact? Dacă au dubii cu privire la ce ar trebui să spună, la modul în care vor reacționa ceilalți, dacă le e teamă că vor plictisi sau că nu vor fi suficient de convingători, oferindu-le acest training le veți ridica multe din barierele pe care și le pun singuri, conștient sau nu. Dintre aspectele tratate:
    • Elaborarea strategiei de prezentare
    • Dezvoltarea unei structuri clare a prezentării
    • Adaptarea stilului de prezentare în funcţie de situaţie
    • Utilizarea eficientă a mijloacelor ajutătoare
    • Conducerea eficientă a unei şedinţe
    • E-mail etiquette
  • Managementul timpului și al stresului: Munca nu implică obligatoriu şi stres, chiar dacă oamenii fac imediat asocierea între aceşti doi termeni. Fără să-şi dea seama, ei devin proprii lor generatori de stres. După o zi de muncă, ajung să-şi dorească ori mai mult timp, ori mai puţin de lucru. Nu conştientizează că soluţia este de fapt alta: un management eficient al timpului. Efectele se răsfrâng atât la nivel individual, cât și la nivel de echipă sau organizație, transformându-se în nervozitate, irascibilitate, conflicte și neînțelegeri cu cei din jur, atmosferă tensionată, neîndeplinirea sarcinilor, performanță redusă etc. Participarea la acest training le poate oferi oamenilor câteva soluţii utile, ajutându-i totodată să facă faţă stresului şi să-şi recâştige echilibrul.
    Dintre aspectele tratate:
    • Timp calculat vs. timp necalculat
    • Evitarea hoţilor de timp
    • Legea Paretto
    • Prioritizarea sarcinilor şi a termenelor
    • Tehnici de planificare şi organizare
    • Delegarea şi împuternicirea
    • Identificarea stresorilor şi a efectelor stresului
    • Tehnici pentru reducerea stresului
  • Coaching: În fiecare organizație există persoane care au expertiza şi experienţa pentru a-i ajuta pe alţii să se dezvolte. Şi totuşi nu o fac. Motivele sunt multe: nu ştiu cum să împărtăşească din ceea ce ştiu, nu se simt în largul lor interacţionând cu alţii, nu sunt buni ascultători, nu ştiu ce înseamnă coachingul etc. Toate aceste bariere pot fi depăşite! Pregătind „antrenori”, dintre manageri sau persoane de pe alte funcţii, le veţi întinde o mână de ajutor şi altor angajați, iar organizaţia va progresa cu propriile resurse.
    Dintre aspectele tratate:
    • Consiliere vs. coaching
    • Tipuri de coaching
    • Autocunoaştere şi coaching
    • Paşi pentru un „coaching de succes”
    • Mecanisme de apărare în dezvoltare
    • Coachingul şi planurile de dezvoltare
  • Rezolvare de probleme: Problemele fac parte din viaţa de zi cu zi a organizaţiei. Dacă nu ar exista probleme, cu siguranţă nu am putea vorbi de progres, de evoluţie. Ar fi bine ca oamenii să înţeleagă că problemele îi ajută să se dezvolte, provocându-i să caute răspunsuri, pentru a găsi în final satisfacţia soluţiei. Dar de ce nu găsesc întotdeauna răspunsuri la toate problemele? Cum îşi dau seama că au de a face cu o falsă problemă? Este bine să ceară un sfat şi altcuiva? Şi întrebările nu se opresc aici. Vom încerca să găsim împreună răspunsuri, să problematizăm, să ne provocăm, pentru că... „problemele există pentru a fi depăşite!
    Dintre aspectele tratate:
    • Definirea corectă a conceptului de problemă
    • Paşi în rezolvarea de probleme
    • Modalităţi analitice şi creative de rezolvare a problemelor
    • Identificarea şi depăşirea blocajelor în rezolvarea de probleme
    • Metode şi instrumente de rezolvare a problemelor
    • Rezolvarea eficientă a problemelor în grup
  • Putere și influență: Oamenii au nevoie de putere în tot ceea ce fac: putere să meargă mai departe când întâmpină dificultăţi, putere să spună ce gândesc, putere să ridice moralul oamenilor, putere să conducă şi să se impună când este nevoie, putere să ia o hotărâre. Celor mai mulţi, termenul de putere le pare inaccesibil deoarece nu ştiu că principala sursă de putere este chiar în ei. Alţii o au şi se folosesc abuziv de ea. Ghidând oamenii să-şi descopere puterea, să ştie care sunt metodele pentru a o spori, cum să o folosească în mod corect, cum să-şi asume responsabilitatea ce decurge din ea, vom obţine în final o organizaţie cu adevărat puternică.
    Dintre aspectele tratate:
    • Lipsa de putere şi abuzul de putere
    • Influenţă vs. manipulare
    • Puterea personală şi puterea poziţiei
    • Proactiv vs. reactiv
    • Politica organizaţională
  • Managementul schimbării: Să afirmăm că lumea e într-o continuă schimbare e deja truism. Dar, chiar dacă mare parte dintre oameni conştientizează importanţa schimbării, puţin sunt cei care o şi acceptă. Organizaţia are nevoie de schimbare, indiferent dacă este vorba de simple reguli sau de strategie. Totuși senzaţia resimţită imediat este disconfortul, iar impactul este cu atât mai puternic, cu cât schimbarea este mai profundă. Acest training va ajuta oamenii să înţeleagă necesitatea schimbării, să poată facilita o astfel de intervenţie, să o implementeze, să poată să dezvolte la ei şi la ceilalţi o atitudine proactivă vizavi de schimbare.
    Dintre aspectele tratate:
    • Schimbarea la nivelul individului
    • Schimbarea la nivel organizaţional
    • Managementul riscurilor
    • Schimbare reactivă vs. proactivă
    • Etape în schimbare şi rezistenţa la nou
    • Responsabilizarea persoanelor implicate

În viziunea PRO EXPERT, trainingul este o șansă dată oamenilor. El reprezintă încrederea pe care organizația o arată în puterea lor de a se dezvolta, în potențialul pe care îl au. Este un semn că angajații sunt valoroși și că merită să se investească în ei.

Pe de altă parte... este un semn că oamenii au șansa de a lucra într-o companie care pune capitalul și potențialul uman la loc de frunte, valorizând şi acordându-și la rândul ei valoare.

Copyright © 2019 | Pro Expert